: 7.7

فیلم کوتاه کودک خاموش

The Silent Child

فیلم کوتاه کودک خاموش- The Silent Child – “برنده اسکار 2018”

کودک خاموش (انگلیسی: The Silent Child‎) فیلمی کوتاه با بازی و نوشته ریچل شنتون و به کارگردانی کریس اورتون است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

این فیلم داستان لیبی، دختری چهارساله و کاملاً ناشنوا را روایت می‌کند که تمام زندگی‌اش را در خاموشی گذرانده تا این‌که یک مددکار اجتماعی (با بازی شنتون) با او با زبان اشاره ارتباط برقرار می‌کند.

فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه شد.

درباره فیلم کوتاه کودک خاموش:

داستان فیلم کوتاه “کودک خاموش” روایتی جهان‌شمول از احوالاتِ کودکانی‌ست که مادرزاد ناشنوا به دنیا می‌آیند. آنها در دنیایی سیر می کنند که حتی از شنیدن صدای خودشان هم محروم‌شان کرده و توانایی تکلم را از آنها ستانده است. این کودکان قدرت تکلم دارند ولی نشنیدن هیچ صدایی حتی صدای خود سبب شده تا خیلی سخت زبان به سخن باز کنند.

راچل شنتون نویسنده که در نقش جوآن مربی لیبی به ایفای نقش می‌پردازد مأمور می‌شود تا از وی نگه‌داری کند. جوآن نه می‌تواند برای ارتباط با لیبی صحبت کند و نه کلامی از او بشنود و برای حل این معضل از زبان اشاره‌ کمک می‌گیرد. زبانی که تعاریفی بین اذهانی دارد و دیگر لیبی مجبور نیست برای بیان خواسته‌هایش به اجبار صحبت کند. اجباری که مادر او یعنی سو برای وی مقرر کرده و مسیری که برای دخترش درنظر گرفته کاملا متفاوت از شیوه درمانیست که جوآن در نظر دارد.

کارگردان: کریس اورتون
مدت زمان فیلم: 20 دقیقه
IMDB امتیاز: 7.7
زیرنویس: فارسی
Screenplay: Rachel Shenton
Cast: Rachel Shenton, Maisie Sly, Rachel Fielding, Philip York

به فیلم کوتاه کودک خاموش امتیاز دهید.
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره
Loading...
error: هشدار: محتوا محافظت شده است!!